Lifestyle

Δημήτρης Μυράτ: Ο σφοδρός έρωτας με τη μαθήτριά του, η παραίτηση από το Εθνικό, η καταγωγή από τη Σμύρνη και οι απόψεις για τον κομμουνισμό

Ο Δημήτρης Μυράτ είναι ένας Έλληνας ηθοποιός με μια εντυπωσιακή πορεία στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Γεννήθηκε στην Αθήνα και μέσα από τους διάφορους ρόλους που έχει ερμηνεύσει έχει αποδείξει το ταλέντο του και την πολυσυλλεκτικότητά του.
Δημήτρης Μυράτ: Ο σφοδρός έρωτας με τη μαθήτριά του, η παραίτηση από το Εθνικό, η καταγωγή από τη Σμύρνη και οι απόψεις για τον κομμουνισμό

Ο Δημήτρης Μυράτ είναι ένας Έλληνας ηθοποιός με μια εντυπωσιακή πορεία στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Γεννήθηκε στην Αθήνα και μέσα από τους διάφορους ρόλους που έχει ερμηνεύσει έχει αποδείξει το ταλέντο του και την πολυσυλλεκτικότητά του. Ο Δημήτρης Μυράτ έχει κερδίσει τον σεβασμό και την αγάπη του κοινού και των συναδέλφων του. Πλέον θεωρείται ένας από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της γενιάς του.

Δημήτρης Μυράτ: Ο σφοδρός έρωτας με τη μαθήτριά του, η παραίτηση από το Εθνικό, η καταγωγή από τη Σμύρνη και οι απόψεις για τον κομμουνισμό

Δημήτρης Μυράτ: H πορεία στο θέατρο

Σε πρώτη φάση από το 1947 μέχρι το 1950 ήταν πρωταγωνιστής του Εθνικού Θεάτρου, από το 1951 μέχρι το 1956 Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο Θέατρο Κοτοπούλη – ΡΕΞ, ενώ από το 1957 διηύθυνε δικό του θίασο.

Για μια ενδιάμεση τριετία (1947 – 1950) έπαιξε στο Εθνικό Θέατρο («Συρανό ντε Μπερζεράκ», «Το ημέρωμα της Στρίγγλας», «Ορέστεια») όπου και ερμήνευσε τον Ορέστη με Κλυταιμνήστρα την Κοτοπούλη και σκηνοθέτη τον Ροντήρη, το 1949. Στο ΡΕΞ ο Μυράτ σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στην «Άννα των χιλίων ημερών» (με τη Μελίνα Μερκούρη), στον «Κορυδαλλό» του Ζαν Ανούιγ, στο «Η βασίλισσα και οι επαναστάτες» του Ούγκο Μπέττι, στο «Ρέκβιεμ για μια μοναχή» του Ουίλιαμ Φώκνερ, στη «Λυσσασμένη γάτα» του Τένεσι Ουίλιαμς, στον «Μάκβεθ» του Σαίξπηρ.

Δημήτρης Μυράτ: Ο σφοδρός έρωτας με τη μαθήτριά του, η παραίτηση από το Εθνικό, η καταγωγή από τη Σμύρνη και οι απόψεις για τον κομμουνισμό

Δημήτρης Μυράτ: Οι αξιόλογες συνεργασίες

Ο Δημήτρης Μυράτ συνεργάστηκε με πολύ σημαντικούς πρωταγωνιστές (Άννα Συνοδινού, Ντίνος Ηλιόπουλος, Βασίλης Διαμαντόπουλος, Μάνος Κατράκης, Χρήστος Τσαγανέας), ενώ το 1957 ίδρυσε, μαζί με τη σύζυγό του Βούλα Ζουμπουλάκη, προσωπικό θίασο και στεγάστηκαν (ως το θάνατό του) στο Θέατρο ΑΘΗΝΩΝ της οδού Βουκουρεστίου. Εκεί ανέβασε και έπαιξε Πιραντέλλο («Απόψε αυτοσχεδιάζουμε», «Να ντύσουμε τους γυμνούς»), Μπρεχτ («Αγία Ιωάννα των σφαγείων»), έργα του Σώμερσετ Μωμ, της Δάφνης ντυ Μωριέ, την «Εκάβη» του Ευριπίδη και την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και πολλά άλλα. Για πάρα πολλά χρόνια διετέλεσε καθηγητής στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και Διευθυντής του Ωδείου Αθηνών.

Δημήτρης Μυράτ: Ο σφοδρός έρωτας με τη μαθήτριά του, η παραίτηση από το Εθνικό, η καταγωγή από τη Σμύρνη και οι απόψεις για τον κομμουνισμό

Δημήτρης Μυράτ: Οι θέσεις του για τον κομμουνισμό

Ακόμα, ο Δημήτρης Μυράτ υπήρξε γραμματέας του ΕΑΜ Θεάτρου. Ωστόσο, ήταν σφοδρός αντικομμουνιστής. Σε απογευματινή αθηναϊκή εφημερίδα στα τέλη του 1965 δήλωνε: «Κοσμοθεωρητικά με απωθεί όσο δε λέγεται η μαρξιστική φιλοσοφία.

Όπως είπε ο ίδιος: “Ασφυκτιώ με τη σκέψη πως κάποια μέρα μπορεί να επιβληθεί ο κομμουνισμός, όσο βρίσκομαι στη ζωή.” Εντούτοις, στην ίδια συνέντευξη επικροτούσε τη Δημοκρατική Νεολαία Λαμπράκη, συγκρίνοντάς την με τη στάση ζωής άλλων νέων, λέγοντας; “Αλλά δεν μπορώ να σας αποκρύψω το θαυμασμό μου για τους νέους, που πιστεύουν στο διαλεκτικό ματεριαλισμό. Πιστεύουν σε κάτι, παλεύουν για κάτι. Αυτό φανερώνει πως έχουν πάρει τη ζωή στα σοβαρά. Είναι ζωντανοί. Οι άλλοι που κυλιούνται στα ποικιλώνυμα κλαμπς και παριστάνουν πότε τους άντρες και πότε τις γυναίκες κατά την περίσταση κι όχι κατά το πάθος μού φαίνονται περιφερόμενα φαντάσματα…» Και συνέχιζε: «Τι απέμεινε γερό, για να τραβήξει τους νέους; Οι Λαμπράκηδες! Έτσι είναι. Εγώ, τουλάχιστον, αντικομμουνιστής, μέχρι μυελού οστέων, τους χειροκροτώ μέσα από την καρδιά μου».

Δημήτρης Μυράτ: Ο σφοδρός έρωτας με τη μαθήτριά του, η παραίτηση από το Εθνικό, η καταγωγή από τη Σμύρνη και οι απόψεις για τον κομμουνισμό

Προτεινόμενο Άρθρο Δεν χρειάζεται μικρόφωνο: H Πίτσα Παπαδοπούλου τραγουδάει εκπληκτικά μέσα στο μετρό όταν επιβάτης της το ζήτησε Δεν χρειάζεται μικρόφωνο: H Πίτσα Παπαδοπούλου τραγουδάει εκπληκτικά μέσα στο μετρό όταν επιβάτης της το ζήτησε

Δημήτρης Μυράτ: Η γυναίκα της ζωής του

Ο αξέχαστος ηθοποιός ερωτεύτηκε και έζησε με την επίσης αξιόλογη ηθοποιό Βούλα Ζουμπουλάκη για 40 ολόκληρα χρόνια. Από τον γάμο του το 1951 έως το θάνατό του το 1991.

Οι δυο τους γνωρίστηκαν όταν η νεαρή Βούλα Ζουμπουλάκη ήταν μαθήτρια του στο Εθνικό Θέατρο. Η παραίτηση του Μυράτ, από το Εθνικό έγινε viral σχεδόν 70 χρόνια μετά, και τη δήλωσή του δημοσίευσαν στα social media πολλοί ηθοποιοί, μετά τα τελευταία δυσάρεστα γεγονότα των βιασμών και των σεξουαλικών παρενοχλήσεων στο χώρο του θεάτρου.

Στη συνέντευξη τους στο Βασίλη Τζιβιλίκα το 1986 στην εκπομπή Καλλιτεχνικό Καφενείο η Βούλα Ζουμπουλάκη, περιέγραψε πώς γνωρίστηκαν, ενώ ο Δημήτρης Μυράτ αποκάλυψε ότι η Βούλα Ζουμπουλάκη ήταν μαθήτριά του στο Εθνικό Θέατρο. Επειδή του άρεσε και κατάλαβε ότι της άρεσε, της έκλεισε ραντεβού, αλλά την επόμενη μέρα παραιτήθηκε!

«Ήταν μαθήτριά μου και εγώ ήμουν καθηγητής του Εθνικού Θεάτρου πολλά χρόνια πριν. Όταν λοιπόν βγήκαμε το πρώτο μας ραντεβού στο κινηματογράφο Παλλάς θυμάμαι, την άλλη μέρα, παραιτήθηκα από τη σχολή του Εθνικού Θεάτρου για να μη δώσω την εντύπωση ότι εκμεταλλεύομαι τη θέση μου ως καθηγητής και έχω σχέση με μαθήτριες» είχε πει ο Δημήτρης Μυράτ δείχνοντας το ήθος και την ευθιξία του.

Δημήτρης Μυράτ: Ο σφοδρός έρωτας με τη μαθήτριά του, η παραίτηση από το Εθνικό, η καταγωγή από τη Σμύρνη και οι απόψεις για τον κομμουνισμό

Δημήτρης Μυράτ: Ο θάνατός του

Ο Δημήτρης Μυράτ πέθανε στις 10 Ιανουαρίου του 1991, σε ηλικία 83 ετών.

Κλείνοντας, ο Δημήτρης Μυράτ ήταν ένας άντρας ηθοποιός με ταλέντο και καλή καρδιά. Έκανε μεγάλες δουλειές και συνεργάστηκε με σπουδαία ονόματα του χώρου.

Τελευταία Νέα