Lifestyle

Άννα Καλουτά: Η βασίλισσα της επιθεώρησης, το πάθος με τον Κωνσταντάρα, η άρνηση για γάμο και η συνύπαρξη με την αδερφή της στο θέατρο

Η Ειρήνη-Άννα Καλουτά ήταν Ελληνίδα ηθοποιός που γεννήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1918 στην Αθήνα. Ήταν κόρη του ηθοποιού Στέφανου Καλουτά και της τραγουδίστριας Κατίνας Γερακουλαίου.
Άννα Καλουτά: Η βασίλισσα της επιθεώρησης, το πάθος με τον Κωνσταντάρα, η άρνηση για γάμο και η συνύπαρξη με την αδερφή της στο θέατρο

Η Ειρήνη-Άννα Καλουτά ήταν Ελληνίδα ηθοποιός που γεννήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1918 στην Αθήνα. Ήταν κόρη του ηθοποιού Στέφανου Καλουτά και της τραγουδίστριας Κατίνας Γερακουλαίου.

Σπούδασε πιάνο στην Ιόνιο Σχολή Θηλέων. Επίσης ασχολήθηκε με το θέατρο, τη χορογραφία, τη σκηνοθεσία και την καλλιτεχνική διεύθυνση. Η Ειρήνη-Άννα Καλουτά έγινε θρύλος της ελληνικής υποκριτικής τέχνης και αφοσιώθηκε σε αυτήν από νεαρή ηλικία, αναπτύσσοντας τις ικανότητές της σε αυτό τον χώρο.

Άννα Καλουτά: Η βασίλισσα της επιθεώρησης, το πάθος με τον Κωνσταντάρα, η άρνηση για γάμο και η συνύπαρξη με την αδερφή της στο θέατρο

Άννα Καλουτά: Η ενασχόληση με τις τέχνες και η μεγάλη οθόνη

Στο θέατρο, εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε ηλικία τεσσάρων ετών, με το θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη στο έργο «Στοργή», και μαζί με την αδερφή της Μαρία, δημιούργησαν τα περίφημα “Καλουτάκια”, παιδιά-θαύματα της εποχής εκείνης σε όλα τα είδη μουσικού θεάτρου. Έχει συμμετάσχει σε οπερέτες, ηθογραφίες και σε πάρα πολλές επιθεωρήσεις, ιδιαίτερα σε πολεμικές του 1940, όπως στην παράσταση “Ευζωνάκι”, και δίκαια χαρακτηρίστηκε «Βασίλισσα της Επιθεώρησης».

Επί 15 χρόνια, και πάντα μαζί με την αδερφή της Μαρία, η Άννα Καλουτά περιόδευσε σε Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία και Αφρική και τιμήθηκε με πλείστα διπλώματα Ελληνικών πρεσβειών. Σαν “Καλουτάκια” είχαν επίσης ηχογραφήσει και πολλούς δίσκους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και μετά την απόσυρση της αδερφής της, το 1967, η ίδια συνέχισε να παίζει σχεδόν σε κάθε είδος θεατρικού έργου.

Η πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση πραγματοποιήθηκε το 1937 στην ταινία “Δόκτωρ Επαμεινώνδας”, ταινία γυρισμένη στα στούντιο του Καΐρου, όπου, όσο άκμαζε το ελληνικό στοιχείο, πολλοί θίασοι από την Αθήνα γύριζαν εκεί ταινίες. Όμως η συνεχής ενασχόληση της με το θέατρο, όπως και οι περιοδείες της στο εξωτερικό, την εμπόδισαν να κάνει μεγάλη καριέρα στον κινηματογράφο. Πάραυτα, γύρισε 15 ταινίες, μέσα από τις οποίες άφησε το στίγμα της.

Στην Φίνος Φίλμ γύρισε μόνο μια ταινία, το “Εκείνες που δεν πρέπει να Αγαπούν”, όπου ο μύθος της, με την ομορφιά, τη γοητεία και τη λάμψη, φυλακίζεται ανέπαφος στο σελιλόιντ για τις επόμενες γενιές. Τελευταία της κινηματογραφική εμφάνιση ήταν το 1988, στην ταινία “Μειδιάστε Παρακαλώ”, ενώ μετά συνέχισε να κάνει περιστασιακές εμφανίσεις στο θέατρο και σε πολιτισμικές εκδηλώσεις.

Άννα Καλουτά: Η βασίλισσα της επιθεώρησης, το πάθος με τον Κωνσταντάρα, η άρνηση για γάμο και η συνύπαρξη με την αδερφή της στο θέατρο

Άννα Καλουτά: Το πάθος για τον Κωνσταντάρα

Αν και η Άννα Καλουτά δεν φοβήκε τα άγρια θηρία της Αφρικής, ούτε και τα λοιπά μη τετράποδα “θηρία” που βρέθηκαν μπροστά της, υπήρχε ένα πράγμα που την τρόμαζε πραγματικά…ο γάμος.

Η ίδια θα αποκαλύψει:

«Τον γάμο τον φοβόμουνα. Αλλά τον σεβόμουνα. Έβλεπα φιλενάδες μου να παντρεύονται και μετά από 6 μήνες χώριζαν. Η αγάπη είναι πολύ ωραίο συναίσθημα αλλά δεν διαρκεί. Η αγάπη αρχίζει με το σεξ. Τελειώνει το σεξ είναι η αγάπη. Τελειώνει η αγάπη είναι η στοργή κι εκεί τελειώνουν τα γεροντάκια. Αλλά είναι πολύ λίγες περιπτώσεις αυτές, όπου ζευγάρια ξεκινάνε και τελειώνουν μαζί. Είχα βάλει παρωπίδες σαν τα άλογα και κοίταζα το θέατρο. Τα παιδιά τα αγαπούσα και τα αγαπάω αλλά δεν τα ήθελα ποτέ γιατί έπαιρνα παράδειγμα από τη ζωή μου. Πως μεγάλωσα, πως δούλεψα, πως μου έβγαινε η ψυχή ανάποδα. 40 πυρετό, με 40 πυρετό στη σκηνή».

Δεν μπορεί να πει κανείς μετά βεβαιότητα, αν ο φόβος αυτός της Καλουτά προερχόταν από τον μεγάλο έρωτά της για το θέατρο ή από την μητέρα της που σας κέρβερος έδιωχνε τους γαμπρούς που έρχονταν να την ζητήσουν ή λόγω της δυναμικής της ιδιοσυγκρασίας που δεν άφηνε πολλά περιθώρια συμβιβασμών, που είθισται να υπάρχουν στις σχέσεις. Παράδειγμα για το τελευταίο, υπήρξε ο θυελλώδης έρωτας της Άννας Καλουτά με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα.

Άννα Καλουτά: Η βασίλισσα της επιθεώρησης, το πάθος με τον Κωνσταντάρα, η άρνηση για γάμο και η συνύπαρξη με την αδερφή της στο θέατρο

Προτεινόμενο Άρθρο Καιρός για ένα παραδοσιακό Χριστουγεννιάτικο γλυκό από την Λέσβο – Πλατσέντα Καιρός για ένα παραδοσιακό Χριστουγεννιάτικο γλυκό από την Λέσβο – Πλατσέντα

Άννα Καλουτά: Το Θέατρο Καλουτά

Στις 9 Οκτωβρίου 1961 μια νέα θεατρική σκηνή εγκαινιάζεται στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Πατησίων 240. Πρόκειται για το θέατρο «Καλουτά», των αδερφών Άννας και Μαρίας Καλουτά, και λειτουργεί μέχρι το 2004, οπότε το κτήριο κατεδαφίζεται.

Η Άννα Καλουτά μιλώντας στην εκπομπή “Ούτε Γάτα ούτε ζημιά” με την Έλενα Κατρίτση θα πει για την τύχη του Θεάτρου Καλουτά:«Είναι μαχαιρία στην καρδιά. Δεν περνάω από εκείνο τον δρόμο. Γιατί το Θέατρο Καλουτά δεν χτίστηκε με ιδρώτα αλλά με αίμα.»

Η τελετή εγκαινίων πραγματοποιήθηκε με πλήρη επισημότητα, με τη συμμετοχή γνωστών καλλιτεχνών και την παρουσία πλήθους κόσμου.

Τα επίκαιρα της εποχής κατέγραψαν την είδηση των εγκαινίων του πολυτελούς θεάτρου.

Άννα Καλουτά: Η βασίλισσα της επιθεώρησης, το πάθος με τον Κωνσταντάρα, η άρνηση για γάμο και η συνύπαρξη με την αδερφή της στο θέατρο

Οι «οικοδέσποινες», Άννα και Μαρία Καλουτά, υποδέχονται τους επίσημους προσκεκλημένους στην είσοδο του θεάτρου. Διακρίνονται κατά την άφιξή τους στο θέατρο ο μουσικοσυνθέτης Γιώργος Κατσαρός, οι ηθοποιοί Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Ζαζά Μπριλλάντη, Δημήτρης Χορν και Τζένη Καρέζη, Μάνος Κατράκης και Μαίρη Αρώνη, και ο ηθοποιός και θεατρικός επιχειρηματίας Φώτης Σαμαρτζής. Στη συνέχεια, τελείται αγιασμός και ακολούθως ο Μάνος Κατράκης και η Μαίρη Αρώνη, πρωταγωνιστές του θιάσου «Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο» που θα ανεβάσει την εναρκτήρια παράσταση, ανεβαίνουν στη σκηνή και μαζί με την Άννα και τη Μαρία Καλουτά χειροκροτούνται από το πλήθος.

Η εναρκτήρια παράσταση της νέας θεατρικής σκηνής ήταν το έργο «Οδύσσεια» του Μανώλη Σκουλούδη. Στο ρόλο του Οδυσσέα, ο Μάνος Κατράκης και της Πηνελόπης η Μαίρη Αρώνη. Παίζουν ακόμα οι: Στέφανος Ληναίος (Τηλέμαχος), Μπέττη Βαλάση (Παλλάδα Αθηνά), Τζαβαλάς Καρούσος (‘Ομηρος) κ.ά. Τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο ίδιος ο Μάνος Κατράκης, τη σκηνογραφία-κουστούμια ο Γιώργος Ανεμογιάννης, τη μουσική ο Γιάννης Μαρκόπουλος και τις χορογραφίες ο Γιάννης Φλερύ.

Η Άννα Καλουτά μιλώντας στην εκπομπή “Ούτε Γάτα ούτε ζημιά” με την Μαρία θα πει για την τύχη του Θεάτρου Καλουτά:

«Είναι μαχαιρία στην καρδιά. Δεν περνάω από εκείνο τον δρόμο. Γιατί το Θέατρο Καλουτά δεν χτίστηκε με ιδρώτα αλλά με αίμα. Τα «Καλουτάκια» χώρισαν στις 29 Οκτωβρίου 2006 με το θάνατο της αδελφής της, Μαρίας.

Η Άννα Καλουτά ήταν μια σημαντική φιγούρα για τον καλλιτεχνικό χώρο γενικά και για τον κινηματογράφο ειδικότερα. Ξεχώρισε για την ομορφιά της και το ταλέντο της.

Άννα Καλουτά: Η βασίλισσα της επιθεώρησης, το πάθος με τον Κωνσταντάρα, η άρνηση για γάμο και η συνύπαρξη με την αδερφή της στο θέατρο

Τελευταία Νέα