Τα καλά του διαδικτύου: Ίσως χωρίς αυτό να μην είχαμε την ευκαιρία να δούμε όλοι αυτή την ιστορική εικόνα του φωτογράφου Βασίλη Καραγεώργου. Η Σοφία Βέμπο στο μπαλκόνι του σπιτιού της απέναντι απ’το Πολυτεχνείο (Πατησίων & Στουρνάρη), Νοέμβρης 1973.
Τη βραδιά του Πολυτεχνείου, λοιπόν, η “τραγουδίστρια της νίκης” των ελληνικών στρατευμάτων κατά του κατακτητή, έπαιξε ξανά σημαντικό ρόλο. Βρισκόταν στο διαμέρισμά της, στην οδό Στουρνάρη 49Α, και παρακολουθούσε από το μπαλκόνι τα τανκς να εισβάλλουν στο ίδρυμα. Όταν είδε φοιτητές να τρέχουν για να σωθούν από τους ασφαλίτες, κατέβηκε στην είσοδο της πολυκατοικίας της.
Άνοιξε την πόρτα και έβαλε μέσα όσους φοιτητές είδε να περνούν μπροστά της. Μάλιστα, όταν η αστυνομία χτύπησε την πόρτα της, εκείνη αρνήθηκε να παραδώσει τους νέους.
Σοφία Βέμπο: Μια μορφή εξιλέωσης;
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, τις επόμενες ώρες το σπίτι της μετατράπηκε σε πρόχειρο σταθμό πρώτων βοηθειών. Όσο κι αν η αστυνομία επέμενε, εκείνη αρνιόταν ότι συμβαίνει κάτι ιδιαίτερο εκεί.
Είναι πολλοί αυτοί που υποστηρίζουν, ότι με την πράξη της αυτή η Σοφία Βέμπο εξιλεώθηκε για την αμήχανη για όλους απόφασή της να συμμετέχει στις χουντικές φιέστες στο Παναθηναϊκό Στάδιο.
Και δεν σταμάτησε εκεί: Ήταν η πρώτη που εμφανίστηκε στο ίδιο Στάδιο, στις εκδηλώσεις για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, παραφράζοντας το γνωστό τραγούδι της:
Παιδιά, της Ελλάδος, παιδιά
που τα τανκς γονατίσαν
κείνη τη βραδιά…
Πάτρα: Πένθος για τη «μαχήτρια» μέχρι τέλους Ολγα Κανελλοπούλου
Βρήκε το άλλο του μισό – Mεγάλος έρωτας ανάμεσα στον Αλκη Κούρκουλο και την τραγουδίστρια Δήμητρα Σταθοπούλου – Η διαφορά ηλικίας
«Να έρχεστε στον τάφο μου να λέτε τον πόνο σας, εγώ θα σας ακούω και θα σας βοηθώ»
Βασιλική Ανδρίτσου: «Με επικρίνουν που έκανα παιδί στα 46 μου. Δεν με νοιάζει. Η επιστήμη έχει προχωρήσει»