Ελλάδα

Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο: Αυτό έκανε ο Ωνάσης και έγινε ζάμπλουτος, η κίνηση του 1 δισεκατομμυρίου

Μια απόφαση ζωής που του απέφερε περίπου 1 δισ. δολάρια (σημερινή αξία) είχε πάρει ο Αριστοτέλης Ωνάσης στις αρχές του 1950. Ο Έλληνας πλοιοκτήτης είχε…
Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο: Αυτό έκανε ο Ωνάσης και έγινε ζάμπλουτος, η κίνηση του 1 δισεκατομμυρίου

Μια απόφαση ζωής που του απέφερε περίπου 1 δισ. δολάρια (σημερινή αξία) είχε πάρει ο Αριστοτέλης Ωνάσης στις αρχές του 1950.

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης είχε προχωρήσει στην παραγγελία νέων τάνκερ. Τα πλοία έμειναν στα λιμάνια όταν χάλασε η συμφωνία του με τη Σαουδική Αραβία για τη μεταφορά των εξαγωγών πετρελαίου. Η πρώτη του σκέψη για να μαζέψει τη ζημιά ήταν να πουλήσει τον στόλο του Royal Dutch Shell, κάτι που τελικά δεν έκανε.

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης βρισκόταν μπροστά σε μια μεγάλη οικονομική καταστροφή, αλλά το χαρτί γύρισε μέσα σε ένα βράδυ και η σωτηρία του ήρθε από τη Διώρυγα του Σουέζ. Το 1956, η Αίγυπτος αποφάσισε να κρατικοποιήσει τη Διώρυγα και απαγόρευσε στα πλοία του Ισραήλ να περνούν. Η απάντηση του Ισραήλ ήταν να εισβάλει σε Χερσόνησο του Σινά και Λωρίδα της Γάζας. Η Διώρυγα του Σουέζ αποκλείστηκε από την Αίγυπτο, μπλοκάροντας τις κινήσεις των πλοίων για το επόμενο εξάμηνο. Αυτή η εξέλιξη επηρέασε την παγκόσμια ναυτιλία και το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς τα τάνκερ πρεπε πλέον να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής.

Και εδώ έρχεται ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ο οποίος είχε διαθέσιμα πολλά πλοία, χωρίς συμβόλαια. Το «χωρίς συμβόλαια» σήμαινε πως μπορούσαν να μισθωθούν άμεσα με σκοπό να αντιμετωπιστεί η μεγάλη ζήτηση. Τα αρχεία της εποχής αναφέρουν πως τα μεταφορικά πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία στην Ευρώπη κόστιζαν 4 δολάρια ανά τόνο. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, μετά τη νέα κατάσταση, χρέωσε 60 δολάρια.

Προτεινόμενο Άρθρο Δυστυχώς Ανακοινώθηκαν τα δυσάρεστα για τον Ηλία Μαμαλάκη Δυστυχώς Ανακοινώθηκαν τα δυσάρεστα για τον Ηλία Μαμαλάκη

Σύμφωνα με τον Franky Brady, τον συγγραφέα του βιβλίου «Onassis: An Extravagant Life», ο Αριστοτέλης Ωνάσης έβγαζε περίπου 2 εκατ. δολάρια σε κάθε ταξίδι που έκανε κάθε τάνκερ του. Εκτιμάται πως μέσα στη χρονιά, ο Έλληνας πλοιοκτήτης είχε κερδίζει, με σημερινά χρήματα, 1 δισ. δολάρια. Περισσότερα από όσα είχε συνολικά μέχρι τότε.

Τελευταία Νέα